Siirry pääsisältöön

Arvomme

Arvomme

Nämä periaatteet ohjaavat kaikkea toimintaamme

Turvallisuus

Tivolissa turvallisuus on yksi keskeisistä toimintaa ohjaavista asioista. Tämä pitää sisällään kaikenlaista järjestyksenvalvonnasta ja ensiaputaidoista laitetarkastuksiin, huoltoihin ja asiakirja- ja hygieniakäytänteisiin. Teemme tarkan omavalvonnan lisäksi tiivistä yhteistyötä ja kehitystyötä erilaisten ammattilaisten, kouluttajien, viranomaisten ja muiden alamme toimijoiden kanssa. Myös asiakkaiden opastaminen toimimaan annettujen ohjeiden mukaisesti on tärkeä osa turvallisuuden lisäämistä. Hauskuus ja turvallisuus eivät kuitenkaan sulje toisiaan pois: kun olemme huolellisia, kaikki voivat viettää tivolissa rennoin mielin aikaa.

Yhteisöllisyys

Tivolissa tehdään työtä yhdessä, toinen toistamme auttaen ja tukien. Paitsi että tivoli on työpaikka, se on myös koti, perhe ja pieni kylä, jossa jaetaan arkea. Yhteisöllisyys tarkoittaa meille yhdenvertaisuutta, tasa- ja moniarvoisuutta ja toisten kunnioittamista. Yhteisöllisyys ulottuu sisäisistä käytänteistä asiakaskohtaamisiin ja tivolin moninaisiin toimintaympäristöihin. Kun meillä on hyvä olla yhdessä, asiakkailla on hyvä olla tivolissa ja yhteistyö kanssamme on mukavaa ja helppoa.

Asiakaskeskeisyys

Asiakaskeskeisyys kertoo siitä, miten tivolin toiminta rakentuu asiakkaiden ympärille. Jokaisella asiakkaalla, olipa kyse sitten yksilöstä tai yrityksestä, on omat tarpeensa. Toimintamme keskiössä on palvelujen muotoilu asiakkaitamme ajatellen ja tätä kautta liiketoiminnan jatkuvuuden turvaaminen. Pyrimme ymmärtämään ja tuntemaan asiakaskuntaamme niin hyvin, että voimme varmistaa laadukkaan ja yksilöllisen asiakaskokemuksen ja jopa ennakoida asiakkaiden tulevia tarpeita. Asiakaskeskeisyys myös ohjaa meitä jatkuvaan kehittymiseen.

Vastuullisuus

Vastuullisuus kertoo siitä, miten yhteiskunnan, yritysten, asiakkaiden ja henkilöstön toiveisiin ja tarpeisiin tivolilla tartutaan. Vastuullisella toiminnalla tivoli kantaa vastuuta ihmisten hyvinvoinnin vahvistamisesta ja kestävästä kehityksestä yhteiskunnassa. Työllistämme ja koulutamme vuosittain kymmeniä ihmisiä ympärivuotisesti, kiertueen aikana sekä paikallisesti kiertuepaikkakunnillamme. Siisteys, jätehuolto, energiatehokkuuden ja melunhallinta kuuluvat päivittäiseen toimintaamme. Tivolin viestintä on avointa, läpinäkyvää, ymmärrettävää ja tosiasioihin perustuvaa. Lahjoitamme toiminnastamme vuosittain erilaisiin hyväntekeväisyyskohteisiin ja teemme pro bono-yhteistöitä.

Hauskuus

Mitä tarkoittaa ”yhtä hymyä” tai ”lupaus hymystä”? Aitoa iloa ja onnellisia yhdessäolon hetkiä. Tivoli on syntynyt huvittamaan ja nostamaan tavallisen päivän hieman arjen yläpuolelle. Tivolikentällä se näkyy esimerkiksi kannustavina sanoina työkaverille, ystävällisenä asenteena ja rentona ilmapiirinä. Tivolissa saa nauraa ja pitää hauskaa, ja meillä saa myös pysähtyä tuntemaan hiljaa hyvää mieltä omasta tivolihetkestään. Hauskuus tarkoittaa myös sitä, että osaamme nauraa itsellemme, monesta tilanteesta selviää huumorilla. Tivoli voi hyvin, kun sitä tehdään intohimoisesti ja tosissaan, mutta ei liian vakavasti!

Viimeistä viedään: seuraavana Salo!