TIEDOTE: TIVOLI SARIOLA PÄÄTTÄÄ TÄMÄNVUOTISEN KIERTUEENSA TURKUUN

4 syyskuun, 2020 Tinna Kontinen

TIEDOTE 4.9.2020

TIVOLI SARIOLA PÄÄTTÄÄ TÄMÄNVUOTISEN KIERTUEENSA TURKUUN

Tivoli Sariola aloitti vuoden 2020 tivolikiertueensa poikkeuksellisesti vasta Tuurista. Hyvinkään, Kirkkonummen ja Tapanilan vierailujen jälkeen tivoli saapuu ensi viikolla Turkuun, jonne kiertue päättyy. ”Tivoli avattiin juhannuksena erityisjärjestelyin ja kaikki on sujunut muuttuneista turvallisuus-ja hygieniakäytänteistä huolimatta mukavasti. Olemme kuitenkin joutuneet tekemään paljon isoja muutoksia kiertueeseen ja tehneet jatkuvaa riskiarviota. Peruuntuneista syystapahtumista ja vallitsevan tilanteen aiheuttamasta epävarmuudesta johtuen kiertueemme päättyy tänä vuonna Turkuun. Vaikka kiertue jääkin hieman tyngäksi, olen onnellinen, että pääsemme vielä tuomaan tivolihuvit Turun seudun asiakkaille. Olemme vitsailleet henkilökunnan kanssa, että vaikka ajankohta muuttuukin, niin Turussa meillä on ikuinen vappu. Vierailemme Kupittaalla tänä vuonna 11.-20.9., jatkossa pidämme kuitenkin vapputivoliperinteestä kiinni”, Tivoli Sariolan toimitusjohtaja Ville Sariola kertoo.

Poikkeusvuosi näkyy tivolikentällä erityisjärjestelyinä. ”Tivolissa käynti on jossain määrin erilaista uudistuneiden hygieniakäytänteiden ja turvavälien myötä, noudatamme kaikessa viranomaisten ja laitevalmistajien meille antamia ohjeistuksia. Tivolialue on rajattu ja kaikki kulku alueelle ja alueelta pois tapahtuu yhden, reaaliaikaisesti kävijämäärää mittaavan portin kautta. Laitteiden kapasiteettia ja erikoisefektejä on karsittu turvallisuusohjeistuksen mukaiseksi. Käsihygienian toteutumiseen on panostettu ja toivomme, ettei kukaan saavu alueelle vähänkään oireisena. Huvittelu tapahtuu oman seurueen kesken ja ohjeistamme pitämään turvavälin muihin huvittelijoihin”, Sariola listaa.

Tivoli Sariola on panostanut kuluvalla kiertueella myös muun muassa kosketuspintojen valokatalyysipinnoitukseen. ”Kaikki tivolin laitteet ja kosketuspinnat on käsitelty ennen ensimmäistä avauspäivää valosta aktivoituvalla, kulumattomalla Nanoksi-katalyysipinnoitteella. Katalyysipinnoite on myrkytön ja vaaraton ihmisille ja ympäristölle, eikä sitä voi silmin havaita. Pinnoitus desinfioi pintoja jatkuvasti aina, kun siihen kohdistuu valoa eli se puhdistaa laitteita myös tehostettujen siivousten välillä. Pyrimme tekemään tivolivierailusta mahdollisimman riskittömän, turvallisuus on meille kaiken tekemisen lähtökohta. Tämä ei kuitenkaan vaikuta ilonpitoon. Toimintamme on aina ennenkin rakentunut turvaohjeiden ympärille ja ohjeistamme näistä uusista käytänteistä aktiivisesti tivolikentällä. Turvalliset, iloiset tivolihuvit tarvitsevat toteutuakseen vastuullista toimintaa kaikilta, ja uskon että ihmiset ymmärtävät sen. Toivotan Turun ja lähiseutujen ihmiset, kaikki tivolin ystävät lämpimästi tervetulleeksi päättämään tämän vuoden kiertueen ja nauttimaan syystivolin tunnelmasta kanssamme”, Sariola toteaa.

Ville Sariola

Tivoli Sariola