TIEDOTE: Miljoona Tivolia 15 vuotta: Tivoli Sariola aloittaa kiertueensa Tuurista

19 maaliskuun, 2021 Tinna Kontinen

TIEDOTE 19.3.2021

MILJOONA TIVOLIA 15 VUOTTA: TIVOLI SARIOLA ALOITTAA KIERTUEENSA TUURISTA

Tivoli Sariola aloittaa vuoden 2021 tivolikiertueensa Tuurista. ”Tilanne näytti keväälle suunniteltujen vierailujen osalta suoraan sanoen mahdottomalta, joten suuntasimme katseet kesän vierailuihin. Tänä vuonna tulee täyteen 15 vuotta Miljoona Tivolin tarinaa ja kun pitkäaikainen yhteistyökumppanimme Vesa Keskinen ehdotti sen juhlistamista erityisen pitkällä vierailuajalla, päätöstä ei tarvinnut kauan miettiä. Hyvän yhteistyön lisäksi vaakakupissa painoi kokemus viime vuoden erityisjärjestelyiden toimivuudesta Tuurissa. Tällä hetkellä suunnitelma on siis se, että rajoitteiden niin salliessa avaamme Miljoona Tivolina toukokuun 29.päivä. Olen toki haikein mielin siitä, että tärkeitä kiertuepaikkoja jää väliin. Nyt meillä on kuitenkin hieno mahdollisuus keskittyä rauhassa kesän Miljoona Tivoliin, ja rakentaa siitä jälleen mahdollisimman turvallinen ja toimiva kokonaisuus. Olemme iloisella ja odottavalla mielellä, tivolilaisten into lähteä viemään tivolin iloa ihmisille on kova. Emme voi viedä pois epävarmuutta, mutta voimme viedä ihmisten ajatukset hetkeksi pois arjen haasteista”, Tivoli Sariolan toimitusjohtaja Ville Sariola kertoo.

Tivoli Sariola vierailee Keskisen Kyläkaupan yhteydessä Miljoona Tivolina 29.5.-15.8.2021 eli aukiolopäiviä tulee tänä kesänä yhteensä poikkeukselliset 79. Keskisen Kyläkauppa tarjoaa jälleen tivolihuvit ilmaiseksi alle 13-vuotiaille. Epidemiatilanteesta johtuen viime kesän erityisjärjestelyt jatkuvat. ”Viime vuoden erityisjärjestelyt ja hygieniakäytänteet ovat käytössä tänäkin kesänä. On selvää, että niistä pidetään kiinni ja lisätarkennukset ovat mahdollisia. Kaikilla käytänteillä on tarkoitus lisätä asiakkaiden ja työntekijöiden turvallisuutta, ja pyydän myös yleisöä toimimaan vastuullisesti tivolissa käydessään. Turvallisuus ja terveys edellä mennään siis edelleen”, Sariola toteaa.

Keskisen Kyläkaupan kauppias Vesa Keskinen odottaa kesää jo malttamattomana. ”Miljoona Tivolin tarina on kuin satukirjasta. Hivenen ylpeyttä rinnassani tuntien voin silein sydämin sanoa, että Kyläkauppa on Miljoona Tivolillaan huomioinut lapsia enemmän kuin yksikään toinen tavaratalo koko maailmassa. Osa ensimmäisten vuosien Miljoona Tivoli -lapsista on jo tämän kesän Miljoona Tivoli -lasten vanhempia, Miljoona Tivoli -sukupolvi on syntynyt. Ja tämä kesä, Miljoona Tivolin juhlavuosi, on ilon ja riemun kesä – lasten ja lastenmielisten kesä”, Keskinen iloitsee.

Tivoli Sariolan kiertuesuunnitelma saattaa muuttua myös syksyn osalta. ”Loppukiertueen osalta suunnitelma on vasta muotoutumassa, emme voi tehdä mitään sitovia päätöksiä kovin pitkälle. Olemme yhteydessä viranomaisiin koronatilanteen aiheuttamista rajoitteista, ja tilannetta kartoitetaan ja arvioidaan koko ajan. Ilmoitamme aina kaikista muutoksista mahdollisimman pian. Toiveissamme on, että syksyksi tilanne olisi hieman rauhoittunut ja voisimme kulkea loppukiertueen edes jossain määrin normaaliin tapaan. Elämme päivä ja viikko kerrallaan. Tällä hetkellä katseet on kuitenkin suunnattu Tuuriin. Koko Tivoli Sariolan väen puolesta toivotan kaikki lämpimästi tervetulleiksi juhlimaan Miljoona Tivolin juhlavuotta kanssamme”, Sariola sanoo.

Ville Sariola

Tivoli Sariola